Google Analytics valetab, pane ta tõtt rääkima

27. Juuni, 2011.

Google Analyticsisse sisse logides on sul ees graafikud, mis näitavad külastusallika tüüpide osakaale. Otsingumootoritest tuleb 15.45% külastusi, veebilehtedelt 65.15% ja otsekülastusi tuleb 19.40%. Tundub lihtne ja selge.

Kuid see mida näed siin pole päris “tõde”.

 

Pildiotsingu probleem

Googlel on lisaks universaalotsingule, video-, blogi ja uudiste otsingule, ka pildiotsing. Kahjuks on sellega üks probleem…

Pildiotsing  kajastub “Search Engines” asemel hoopis “Referring Sites” all.

Ehk siis peab Google Analytics pildiotsingut veebileheks mitte otsingumootoriks.

Miks see sulle korda peaks minema?

  • Pildiotsing on tähtis külastuste allikas. Eriti kui su veebilehel on rõhk piltidel.
    Paremal näed ühe mu veebilehe statistikat. Google-referral ehk pildiotsing on saatnud kõige rohkem külastusi üldse - 24.34%.
  • Sa ei tea palju tegelikult otsingumootoritest külastusi tuleb, sest “külastusekoogi” protsendid on nihkes. Antud juhul peaks otsingumootorite osakaal olema 24% suurem.
  • Pildiotsingu märksõnade statistika läheb kaduma. Kuna pildiotsingut peetakse veebileheks, siis märksõnad lihtsalt ei kajastu Google Analyticsis. See tähendab, et sul puudub ülevaade sellest, mis toimib piltide optimeerimisel.

Pildiotsingu lahendus

Õnneks võid asendada Google Analyticsi koodi järgneva koodiga. See sisaldab endas ka Neti, Delfi ja www otsingumootoreid, mida GA vaikimisi samuti ei tuvasta.

Hoiatus! See kood on uus ja veel testimata. Juhul kui see ei toimi võib sinu veebistatistika kaduma minna. Kasuta omal vastutusel või oota paar päeva kuni ma selle testimisega lõpetanud olen.

<script =”text/javascript”>
var _gaq = _gaq || [],
r = document.referrer;
_gaq.push(['_setAccount', 'Sinu tunnuskood']);
if (r.search(/images.google|google.([^\/]+)\/imgres/) != -1 && r.search(/prev/) != -1) {
var x = new RegExp(“google.([^\/]+).*&prev=([^&]+)”),
m = x.exec(r);
_gaq.push(['_clearOrganic']);
_gaq.push(['_addOrganic','images.google.'+m[1],’q']);
_gaq.push(['_setReferrerOverride', 'http://images.google.'+m[1]+unescape(m[2])]);
}
_gaq.push(['_addOrganic', 'Neti', 'query']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'www.ee', 'query']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'Delfi', 'q']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
(function() {
var ga = document.createElement(‘script’); ga.type = ‘text/javascript’; ga.async = true;
ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘https://ssl’ : ‘http://www’) + ‘.google-analytics.com/ga.js’;
var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>

Sellega läheb pildiotsing oma õigele kohale otsingumootorite alla. Ja mis kõige tähtsam, nüüd saad näha ka märksõnu, mille kaudu sinu pilte leitakse.

Twitteri probleem

Paljud… mõne allika väitel pooled… kasutavad Twitterit läbi desktopi põhiste aplikatsioonide. Kuna need pole veebilehed, kajastuvad antud külastused “Referring Sites” asemel “Direct Trafficuna”.

See aga tähendab, et sa ei näe kui palju külastusi Twitterist tegelikult tuleb. Samuti jääb sulle saladuseks ka postitatud linkide individuaalne populaarsus.

Kui Twitter on sinu jaoks tõsine turundusallikas, siis tuleks see viga kindlasti kompenseerida.

Selle jaoks võid kasutada mõnda statistikaga lingilühendamise teenust. Üks populaarsemaid on bit.ly, statistika nägemiseks pead tegema konto.



Lisa kommentaar


Kontrollkood
Värskenda